onsdag 22 augusti 2012

ALTRAD ASK

Idag visar jag ett tips på en enkel altrad ask som ska läggas på lådan i morgon.
Till denna ask som ska innehålla ett smycke valde jag en tom snusask. Drog bort pappret som satt på den och limmade fast det lilla locket på toppen med en limpistol.
Stansade ut en cirkel från Spellbinders som täckte locket. Chalkade kanterna med Walnut Stain.
Limmade fast med limpistol.
Skar ut 2 tunna pappersremsor som jag limmade runt askens kanter. Chalkade kanterna med Walnut Stain distressdyna. Här finns beskrivning på mina egna infärningsverktyg som jag använder för att chalka kanterna.
Med en syl gjorde jag ett litet hål där jag fäste en bit band med en brad. Detta för att enklare kunna öppna asken. Bandet ska sticka ut utanför burken när locket sätts på.
Stansade ut en swirl från Spellbinders, setet heter Venetian Motifs och kommer från Hobbyworld.
Limmade fast 3 rosor. Den lilla skylten med ordet SWEET kommer från Spellbinders set Snapshot, även denna från Hobbyworld.
Limmade fast små glitterflagor med Glossy Accent runt asken och på rosorna.
Använde lite bomull i asken innan jag la ner smycket.
Klart!

Venetian Motifs.
Snapshot.
Bilderna lånade från Spellbinders.

Nu ska den läggas på lådan tillsammans med ett kort och så hoppas vi att mottagaren blir glad!

//Tesa

11 kommentarer:

  1. Åh så söt asken blev när du altrat den!! Gillade det där "snöiga" på rosorna :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. så smart :) Dennam åste jag testa att göra.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ask. Får nog leta reda på en snusare......

    SvaraRadera
  4. Tänk att snusdosor kan vara så fina sambons bara ligger här och dräller och är inte ett dugg snygga.Tack för tipset
    Kram Mona

    SvaraRadera
  5. Så fin asken vart. Och här hemma slängs bara mannens snusdosor, blir väl till att tjuva dom när dom är tomma! :)))

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh nu fick jag ju springa iväg och säga till mannen att han aldrig mer får slänga nån snusdosa ;- )

    Så söt liten ask det blev.

    Gillar massor

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Så fin liten ask du har altrat. Man kan ju omöjligt se att det är en snusdosa från början. Fin swirl, och rosorna blev ju Supersöta med lite glitterflakes.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så söt ask du har gjort. :) Sicken fin ide att sicka en present i. Rosorna blev kanon, ser ut som en riktig vinter ask. :) Hoppas du har en bra vecka, kramar från västkusten.

    SvaraRadera
  9. Klart mottagaren blir glad för en sådan fin ask! Tack supersöta du för de vackra stiften som jag vann av dig. Ska sätta tänderna i dem i helgen...

    SvaraRadera
  10. Wow! Detta ska jag prova på! Med en man som snusar får jag många försök! ;D

    SvaraRadera
  11. Vilken ljuvlig ask Tesa!
    Må så gott!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera