tisdag 5 januari 2010

BLOMKORT

Jag beställde en personlig stämpel från PRICKIFORM som jag använder bakom mina kort och alster. En tanke kom upp på att även kunna använda den på korten och inte bara som signatur.
Kika gärna in i webbshopen och titta på de olika alternativen som finns att beställa.
Sista beställningsdatum för nästa omgång är 31 mars 2010.


Punchade ut en cirkel i mönsterpapper som jag fäste över namnet.

Skar bort hälften av det stämplade motivet och klippte rent det.

Skar till en bit mönsterpapper i storleken
9,1 x 8,7 cm
Bigare/skårade långsidan på
2,4 och 4,2 cm
Vek de bigade linjerna och fäste sedan ihop korthållaren med dubbelhäftande tejp.
På bilden ser ni baksidan där jag tejpat ihop hållaren.
Den fungerar som en kanal för instickskortet så att det går att dra upp kortet.

Tog sedan en bit mönsterpapper i måtten 4 x 8,7 cm som ska bli själva instickskortet i hållaren. Fäste det halvmåneformade motivet ½ cm ner på instickskortet.
Fäste även en bit vit cardstock över mönsterpappret för att kunna skriva hälsningen.
Embossade stämpeln "Hjärta.s.07" med silverpulver och klippte sedan ut motivet.
Fäste en knapp på hjärtat innan jag fäste det med dubbelhäftande tejp på korthållaren.

//Tesa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar