fredag 31 juli 2009

BIRD BOX - FÅGELBO

Nu är vi tillbaka efter lite skön ledighet.
Och då vill jag visa er detta fågelbo.


Det är Nichole Heady som gjort mallen och den finner du här

Jag skrev ut mallen och överförde den på ett prickigt papper. Sen klippte jag ut den och gjorde klart hålen, monterade pinnen för att sen limma ihop den. Pinnen gjorde jag genom att göra en pappersrulle av vitt papper, jag klippte små jack i ena änden av rullen och böjde upp dessa för att kunna fästa den. Jag tryckte ut pinnen från insidan och limmad flikarna mot insidan. På taket har jag använt ett vitt cardstock till grunden. Jag använde Prickiforms scallopedsax längst ner på taksidorna. Sen tog jag ett beige-brunt papper som jag först körde genom en wellpappmaskin och fäste på takgrunden. "Live in the moment" stämpeln finner du på Prickiform. Fågeln är privat. En liten uggla skulle även passa här. På taket gjorde jag ett hål för att kunna trä i ett band för upphänge. Och nu hänger det lilla fågelboet så fint i mitt fönster.

Måttet till taket är 3 1/4 x 6 inch eller 8,3 x 15,3 cm.

Har ni använt mallen till muffinskort? Det skulle vara så kul att se vad ni skapat. Lämna gärna en kommentar och länka till era alster

//Tesa

7 kommentarer:

  1. Wow vad snyggt!! Tack för mallen, detta ska jag prova =)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Gillade den fina fågeln också;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin!!
    Har sparat denna nu, så får vi se om jag nångång får till ett lika fint fågelhus.

    Än en gång; tack för all mysig inspiration!

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Vilket sött!

    Jag har gjort en liten holk efter beskrivningen!
    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  5. Gud, vad gullig liten holk! Det får nog bli en ny batteriholk! Tack för länk och insperation!
    KramKram Anna

    SvaraRadera
  6. Tack för inspirationen! Jag har både gjort fågelholken och muffinskortet. Muffinskortet hamnade på insidan av ett album, fick bli ett grattiskort.

    Tack, Tack

    SvaraRadera